Inför Midsommarafton

Hej! Har verkligen haft fullt upp idag och har inte varit hemma så jag har heller inte kunnat blogga. Blogg.se appen fungerar ju inte!? Jag är verkligen såå taggad för imorgon, kommer bli riktigt roligt!
 
 
Varje år på Midsommarafton finns det nämligen en tradition som först börjar med frukost på Café Mignon. Sedan är det lunch med hela midsommargänget som typ är på 50 pers. Både vuxna och ungdomar. Sedan blir det dans runt midsommarstången på ängen. Efter det är det, spelas det fotboll - vuxna mot ungdomar. Sen är det tårta. Också tillslut är det middag på kvällen, som består då av bland annat potatissallad, köttbullar, korv, pasta m.m. Och varje år får man ett uppdrag att fixa. Förra året gjorde vi ungefär 300 köttbullar och i år gör vi potatissallad. Så jag och mamma har idag skalat 7 kg potatis! :) Så det är verkligen en heldag med massa skoj på Midsommarafton! Så nu vet ni varför jag älskar Midsommar så mycket! :)
 
Här får ni några gammla bilder från Midsommar för nått år sen!
Ja, jag bjuder på den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0